Instagram
tisdag 24 december 2019

Årets julgran

God jul på er vänner! Jag har varit lite borta ifrån bloggen ett tag, och jag får se hur det blir med dess liv under nästa år faktiskt. Det känns som att de flesta flyttar sig mest bort mot instagram numera och det är ju ett enklare medium, dock har jag ju lite svårt att släppa taget, jag har ju bloggat i ett decennium.. jag får kanske bara hitta rätt sätt att kombinera allt. Nåväl, vi ser hur det blir helt enkelt. 
Idag är det julafton! 
Hur ska ni fira? 
Alvar är hos sin pappa just nu, men snart hämtar de mig och då åker vi hem till hans föräldrar på jullunch. Sen åker Alvar och jag hem till mina föräldrar i Trelleborg där vi avrundar kvällen. Ska bli riktigt mysigt, och det var inte alls dumt att få vakna i lugn och ro runt nio och ha en ensam julaftonsmorgon, bara jag, kaffet och nyhetsmorgon :) 

Årets julgran ser ut såhär: 


Jag gjorde faktiskt det jag inte trodde att jag skulle göra; jag köpte mig en plastgran. Det fick bli en rätt dyr en för att jag skulle vara nöjd med kvalitén, och så har den inbyggda lampor redan vilket passad bra då jag inte kan hitta min gamla julgransbelysning.. 

Den nyaste dekorationen i trädet är denna tomten som verkligen sätter fingret på hur jag vill tänka om en hel del saker :) 


och så förra årets bästa, sengångarsushin! 


 Julkatten är också ny. Malin var här häromdagen och sa "åh en söt julkatt" och jag fick då förklara att  njae, den är jättestor och äter personer som inte har något nytt plagg på sig på julafton, vilket är lite mer makabert än sött kanske. 
Men Isländska traditioner är lite så haha. 

Jag önskar er i alla fall en massa kärlek idag, imorgon och resten av julhelgen. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins