Instagram
söndag 27 januari 2019

Stilla förvirrad söndag

Sen igår har jag varit helt säker på att min mamma fyller år idag. Jag höll fast vid övertygelsen tills jag gratulerade henne och hon tog tillbaks mig till verkligheten. Jag är en hel månad tidig.. Jag är fullt medveten om att det är januari, och att hon fyller år i februari, men på något vis har det bara fastnat i min hjärna att nu är det den tjugosjätte och nu fyller hon år. 
Nu har jag grattat henne väldigt långt i förväg i alla fall. Knasigt hur hjärnan gör ibland. 
Kanske beror det på att min hjärna har mycket att bearbeta för tillfället. 
En del är att jag försöker bearbeta mängden pengar jag måste spendera på en ny dator snart, och hur vi måste röja i hallen för att få plats med ett skrivbord (ska vi ha det gamla? ska vi hitta ett nytt? kanske något från blocket? Hur ska det stylas?).
Ja, jag skyller helt enkelt på att det är söndag och min hjärna är lite överbelastad. Antingen det eller så är jag bara väldigt peppad på att mamma ska fylla år... 🤔

Jag tog mig ut på en kvällspromenad innan, och fick testat mobilens nattfunktion på kameran. Det var rätt mycket mörkare ute än vad det såg ut att vara på bilden, lite kusligt faktiskt att gå i parken när det är mörkt.. Men välbehövligt för mig som behövde frisk luft.

Det var i det stora hela det mesta jag gjorde idag.. tog en promenad och grattade min mamma i förskott.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins