Instagram
torsdag 25 januari 2018

Hur hinner man ha ett rent hem?

Alvar har haft en liten period av att han helst inte sover så mycket på dagen när vi är hemma. På sin höjd har han sovit 30-40 minuter och sen vill han bli underhållen ganska mycket, så tiden jag har att städa är ganska knapp. Samtidigt så blir hemmet ganska stökigt när man går hemma, och jag är rätt bra på att sprida saker runt omkring mig...

Så numera har jag börjat snabbstäda! Jag gör det lite till en utmaning att se hur mycket jag hinner på 15-20 minuter. Ofta hinner man betydligt mer än vad man tror! 

Som nu i morse, jag tog 20 minuter medan Alvar var nöjd i babysittern och körde ett race i vardagsrummet! och dessutom fångade jag allt på film :) 
Jag tittar på sånna speed cleaning filmer ibland på youtube, och grejen med dem är att de dels är ganska tillfredsställande att titta på (det är något med att se när andra städar.. harmoniskt på något vis..) men jag blir också sugen på att städa själv, ett sug som sällan visar sig annars.. 
Så därför gjorde jag en egen film. Så om ni vill se mig städa i mjukis och kanske bli inspirerade att själva städa så kika gärna :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins