Instagram
tisdag 13 oktober 2015

Full rulle från morgon till kvällens kålpudding

Alltså vilken dag jag har haft, full rulle från första stund. Jag jobbade fram till halv fem, sen direkt till gymet för ett pass Bodybalance (45 minuters) och sen ett pass Bodypump (30 minuters) direkt efteråt.  Alltså ett rejält träningspass, och även om jag lätt hade kunnat däcka på soffan efter det valde jag att inte ens sätta mig ned, jag vinkade lite snabbt till Skejtaren som var i vardagsrummet och sen "stängde" jag in mig i köket i ungefär en och en halv timme. 
(Med stängde menar jag att jag stannade där inne, spelade musik och hade det bra, dock har vi ingen dörr till köket så det var ju öppet rent fysiskt..)
Mitt mission var att göra kålpudding för första gången. Jag älskar kålpudding, det är alltid vad jag önskar mig att äta när kocken på jobbet frågar vad han ska sätta på matsedeln framöver. 
Kålpudding är liksom det som först av allt ploppar upp i huvudet. 
 Så kålpudding efter googlat recept, ugnsrostade grönsaker efter vad jag hade i kylen och en sås gjord på turkisk yoghurt som blev riktigt trevlig faktiskt. (lite svettad lök, turkisk yoghurt, en köttbuljongtärning, en grönsaksbuljongtärning, lite soya för sälta och färg, lite lite sambal oelek för sting och en skvätt mjölk för det kändes vettigt... smaka av hela tiden, måtten är lite av en smaksak)
Så nu är det soffmode deluxe som gäller. Det har jag verkligen förtjänat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins