Instagram
fredag 23 oktober 2015

Fint stajlat miniminiboende

Via sköna hem hittade jag till denna lilla pärlahemnet. Detta fungerar säkert jättebra för många, en riktigt smart lägenhet om ni frågar mig, om än något dyr  i kvadratmeterpris då dessa 12 kvadratmeter ligger ute för närmare två miljoner kronor. Dock är avgiften superduperlåg, tänk en avgift på typ 300 kr i månaden.. inte illa alls. 
Men som sagt, visst är det snygga 12 kvadrat?
 Den största överraskningen för mig, en positiv sådan är att i det lilla köket har de faktiskt satt in en tvättmaskin! Där har någon tänkt till som jag hade gjort. Aldrig att jag hade renoverat en lägenhet utan att sätta in tvättmaskin då det är höjden av lyx :) Dock ser jag inte att det finns diskmaskin vilket är lite märkligt att man väljer bort.. 

  Jag har en gång bott i en etta, men den låg på 45 kvadrat, och förvisso en gång i korridor då mitt rum var på 19 kvadrat men då hade man gemensamma utrymmen som gjorde det hela mycket rymligare. Att bo såhär hade jag haft väldigt svårt för, väggarna hade börjat krypa väldigt väldigt nära.. Men det är bra att de hittar lösningar och skapar bostäder överallt när det råder bostadsbrist i alla fall, det passar alltid någon :)



1 kommentar:

  1. Jag har också tittat på denna lägenhet på Hemnet men jag får lite panik över att takhöjden är så läskigt låg. Annars tycker jag personen har fått till det ganska bra.

    Förresten, du som gillar fina grejer och märkesprylar precis som jag.
    Jag har gått med i en undersökningssite där varje undersökning ger poäng att handla märkesvaror för. Allt från Kay Boyesen till Le Creuset kan man plocka ut för poängen. Det är helt gratis och man kan få ihop till så jäkla mycket fint. Hittade länken här där det finns mer att läsa om det. Rekommenderar starkt! http://tinyurl.com/o622tyu

    SvaraRadera

mitten

Senaste pins