Instagram
tisdag 4 augusti 2015

vietnamesiska vårrullar a´ la Iris

Ett lunchtips som jag gjorde häromveckan är en slags vietnamesiska vårrullar, som egentligen smakade lite sushiaktigt så det blev väl lite japanskt också.. 
Helt enkelt gjorde jag en röra av rå rödspättafilé (som hade varit fryst minst ett dygn eller två), ruccola, massor av koriander, avocado, sesamfrön, cocktailtomater, inlagd ingefära (sån man har till sushi) och en massa limesaft. Salt och peppar också såklart. 
Sen lindade jag liksom in det i sånna här rispappersvårrullar som man kan köpa på den internationella hyllan i affären. Man doppar dem i varmt vatten först så mjukar de till sig, sen är det bara att fixa små paket. 
Till detta serverades japansk soja och sötstark chilisås att doppa rullarna i. 
Ett bra sätt för mig att få Skejtaren att våga äta rå fisk, även om han åt med lite mer försiktighet än vad jag gjorde ;)
Men jag själv tyckte dessa var jättegoda. 
Få saker är så bra som att få äta med händerna och doppa grejer i såser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins