Instagram
torsdag 20 augusti 2015

Plötsligt klickar det till

Det är ett lite konstigt fenomen det där med att vara snål. Jag har väldigt svårt för att unna mig lite dyrare grejer, känner att jag måste förtjäna dem först så jag kan se det som en belöning. 
Sen plötsligt bara jag får ett ryck, och då är det så väldigt lätt att bara klicka sig fram till en onlinekassa och plötsligt har man köpt ett nytt aktivitetsband för nästan 1400 kr :)
  Den jag har beställt är en Fitbit Charge Hr. Den mäter stegen, pulsen, sömnen och en hel del annat kul som jag gärna vill ha koll på. Jag hade ju en tidigare variant av Fitbit innan, men den tappade jag ju på väg hem från gymmet en dag då den inte satt så bra på handleden. Denna sitter fast som en klocka, så risken att jag ska tappa den är betydligt mindre. 
Bilder: lånade från Fitbit.com 
Jag är så peppad att jag beställde expressleverans på den, så förhoppningsvis kan jag ha den runt armen redan imorgon! Jag tänker mig att den är ett steg i rätt riktning för att få bort de där semester/sambokilona som jag burit runt på ett tag och inte direkt varit bekväm med. 
Nu är ju sommaren över (sommarlovet i alla fall), jag ska inte hetsa över någon slags beach grej, utan faktiskt bara försöka komma i vettig form för min egen skull. 
För kropp, själ och knasig rygg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins