Instagram
söndag 30 augusti 2015

Solution by Victus

Ni som läst mig ett tag vet vad jag tycker om det där med att gå ut på mingel och vin mitt i veckan. 
Mer sånt. 
Efter en arbetsdag där man blir nedkletad med potatismos och snor titt som tätt är det alltid välkommet med tillfällen att klä sig som en vuxen, umgås med vuxna och prata om saker som inte rör imse vimse spindel. 
Så det gjorde jag häromdagen.

Då var jag på en lanseringsfest för Solution by Victus
Här har hudterapeuter tillsammans med kemist utvecklat krämer och serum för alla tillfällen. 
 Produkterna hade stilrena förpackningar med enkla namn, lätta att komma ihåg och som gjorde det lätt att förstå vad produkten har för syfte. Still Young till exempel, som är en 24-timmars kräm för yngre hud (jag fick räknas till dem i ett tag till!). Denna fick jag hem i ett litet testkit också, och jag gillar den skarpt. Lite trögare än de krämer jag vanligtvis köper, men det känns som att det börjar behövas. Dessutom har den solskyddsfaktor 20 och fungerade bra att ha under sminket. 
 Stay away var ett av deras serum, som helt enkelt ska hålla smutsen borta, precis som namnet antyder. Det fanns totalt elva produkter och krämer, alla med ett speciellt syfte och användningsområde. Mer om dem kan ni läsa HÄR
 Så fick vi se på när de gjorde en syrabehandling med de produkter de utvecklat för hudterapeuter, jag kan ju inte så mycket om detta, men tydligen är det fyra olika syror som kan blandas och mixas för att passa alla olika hudtyper. 
Det såg rätt mysigt ut i alla fall. 
och så var det ju mingel. Vi fick bland annat snittar och vin och ost, och bara där var jag helnöjd en tisdagskväll liksom. 
 Så bjöd de ju också på sprit, är det fest så är det liksom. Drickan de bjöd på heter Dragon Blood och de blandade ut det till goda drinkar som fick lite hint av kanel och var jättegoda. 
Så det var den tisdagen. Jag lämnade festen lite mer insmord och peppad att testa krämerna jag fick med mig hem. Fick ett serum som jag vill testa och så kan jag återkoppla till er hur det fungerade! Är ganska nyfiken på det, är inte så bekant med serum alls.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins