Instagram
tisdag 18 augusti 2015

En morotskaka till jobbet

I fredags blev det morotskaka! Jag är inte så mycket för kakor eller tårtor, men ska det vara något så får det gärna vara morotskaka eller cheesecake för de varianterna gör inte ont någonstans. 
Det var riktigt gott faktiskt. 
Receptet som användes var Leilas, har använt det tidigare och alltid varit nöjd. Det enda jag ändrade denna omgång var att jag gjorde en dubbel sats och staplade de två bottnarna på varandra. 
Så det blev lite pampigare liksom. 
 Jag dubblade även receptet på frostingen, men den hade jag nog kunnat göra ännu mer av. Så strösslade jag med allt möjligt som jag hade hemma, hjärtan och pärlor och sånt som kan göra vardagen lite glammigare :) (trots att den ser lite mosig ut, det beror på plastfolien som fick användas i transporten). 

Kollegorna var nöjda, jag var helnöjd. 
Nu är det dags för ännu en arbetsdag. Dock utan tårta denna gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins