Instagram
onsdag 3 juni 2015

Komplikationerna med nya apparater

Jag har hört att det ska bli sommar på lördag, men då typ bara lördag.. Känns helt okej då att man ändå har riktigt mycket att göra om dagarna. 
För var dag som går blir det lite enklare och mer hemtrevligt. 
Igår provade jag tvättmaskinen för första gången. Den fyllde inte på med vatten, och jag vågade inte riktigt pilla på ballofixer och kranar där under vasken av rädsla att något skulle typ explodera eller något (ni vet på tecknade filmer när alla manicker har en self-destruct knapp..). Så jag väntade tills Skejtaren kom hem, så försökte vi tillsammans komma fram till vilken spak man skulle dra i för att få rätt på det. 
Så fick vi rätt på det till slut. Startade maskinen. 
Bara för att få syn på en ensam svart strumpa bland all min vittvätt.. 
Efter att vi löst hur man skulle bara tömma maskinen och startat processen igen var klockan så mycket att tvätten blev klar någon gång inatt.. 
Men det är sånt man lär sig av. Till en början får vi nog börja tvätta betydligt tidigare på dagen eftersom tvättmaskinen inte har tidsdisplay och vi bara gissar oss fram lite.

Idag har skejtaren ett mission i alla fall. Hitta skejtskorna! 
Mitt mission: Packa upp minst två lådor. 
Helst utan att lyfta dem (akta ryggen!). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins