Instagram
fredag 15 november 2013

Nostalgiska dofter på handryggen

Vi är nu inne i den där tiden där luften blir torrare och mina händer helt toktorra i samma veva. Jag har ju det yrket som gör att jag väldigt ofta tvättar händerna och spritar dem för att förhindra smittspridning. Så när jag testade den nya handcremen me & friends från Reunion Home (ni vet de som gör alla doftljusen) kunde jag göra ett litet skutt av lycka. Inte nog med att förpackningen var snygg och innehållet naturligt, 
den doftar av ros. 
 I mina näsborrar doftar den av nyponrosorna som jag och min dåvarande bästis och granne Emma som nioåringar plockade nyponrosor och la dem i en tätslutande burk med vatten där de skulle ligga och dra tills vi hade skapat parfym! Det blev ingen parfym... mer sörja faktiskt... men doften av rosorna sitter kvar i hjärnan som ett välbevarat barndomsminne som dök upp i tanken samtidigt som cremen smetades ut på handryggen. 

Idag bär det av till sopstationen på span efter en gammal skänk eller två som kan passa här hemma. Sen ska jag bjuda vänner på middag och jag har inte ens bestämt vad vi ska äta...
Men det löser sig nog i slutändan. 
Jag har i alla fall mjuka händer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins