Instagram
måndag 11 november 2013

Fredag med favoriterna

 I fredags var tjejerna bjudna hem till Paulina, på middag, skitsnack, flams och trams, vin, kaffe och portvin och sånt som hör till när vuxna relativt nyfunna vänner ska mötas.

På plats var då jag, Paulina, Anna, Katarina, Cindhy och Malin.
 Bordet var vackert dukat och vi passade på att smeka hennes nymålade gratisfyndade skåp som jag vill ha ett exakt likadant och då gärna gratis ja. Vi åt en höstig köttgryta och jag tryckte i mig någon slags röra gjord av en pumpa som var alldeles sagolik!
 Efter maten där vi berört alla ämnen från misslyckade våldsamma fyllor, tsunamis, jobbiga grannar och den svenska skolan och förskolan flyttade vi oss till salongen där kaffet och portvinet hälldes upp och jag kände mig vuxnare än någonsin.  
Och gott var det!
 Jag kan inte annat än vara så sjukt tacksam över att ha dessa kvinnor i mitt liv. Här diskuteras allt, inget hålls tillbaka och man får komma som man är, ha gjort det man gjort och bli accepterad och omfamnad oavsett vad. Helt underbart helt enkelt att veta att man har det stödet i ryggen oavsett. 

Det är helt ovärderligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins