Instagram
torsdag 21 november 2013

När ordningen börjar infinna sig

 Som person kan jag inte påstå att jag är särskilt organiserad av mig, inte heller att jag är pedant på något vis. Oftast har jag en hanterbar mängd stök runt omkring mig och stökar på tills jag får panik och storstädar - sen börjar jag om på ny kula igen. Men känslan av att leva ur flyttkartonger och i ett ständigt ofärdigt hem är svår att stå ut med. Samtidigt som det kliar i fingrarna och jag läängtar efter ordning och reda är det ibland svårt att ta tag i stöket eftersom det är så mycket. Det är lite överväldigande ibland helt enkelt. 
Men när små små medel gör så stor skillnad får jag en spark i baken och blodad tand. I söndags monterades skänken Bestå från ikea upp på väggen. Den sväljer en massa grejer som bara ser stökiga ut, och eftersom den hänger på väggen är det luft undertill vilket ger en illusion av rymd samtidigt som det är lättstädat. 

En precis likadan ska inhandlas, samt dörrar till Billybokhyllan bredvid. Allt ska döljas helt enkelt för att ge en illusion av att jag är lite mer organiserad än vad jag kanske är. Stöket kan härja fritt bakom stängda luckor.
Och så har jag ju äntligen fått en avställningsyta att göra stilleben på. 
Som en uggla i en bur, det gillar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins