Instagram
torsdag 30 oktober 2014

I'm back on Linas Matkasse! (med recept)

I söndags anlände den äntligen! Min Linas matkasse! den första på länge länge länge. Jag har verkligen saknat det där lite bortskämda, att kunna slippa stressa ihop slentrianmässiga recept sent på kvällen efter att ha behövt gå och handla efter en tuff arbetsdag. Nä, detta koncept passar mig som handen i handsken. Någon annan väljer recepten, någon annan handlar, någon annan levererar, jag och/eller skejtaren lagar. 
Igår blev det den snabba rätten, då vi kom på det lite sent att ja, vi kanske borde äta... (tänk om vi hade kommit på det klockan sju och inte ens handlat något, då hade det ju blivit snabbmat! Mycket bättre med detta alternativet som tog mindre än en halvtimme att laga). 
Men ni vet det där med att vara en duktig bloggerska och fota maten...
Vad ska jag säga; jag var hungrig och det var gott. 
 Men nedan ser ni hur det skulle se ut, och min talrik såg också ut ungefär så innan jag åt upp allt. 
Vill ni smaka? 
Då kan jag ju bjuda på receptet kan jag tycka.
1.Koka 180 g spaghetti i lättsaltat vatten enligt anvisning på förpackningen.
2. Finhacka 1/2 gul lök, 3 vitlöksklyftor och 1/2 röd chili. Halvera 1 ask körsbärstomater.
3. Fräs lök, vitlök och chili på medelvärme i 2 msk olivolja i en rymlig stekpanna, 1-2 min. Tillsätt 1 dl vitt matlagningsvin och låt sjuda 3-4 min.
4. Tillsätt 1 förp räkor och körsbärstomater. Krydda med 3/4 tsk salt. Låt koka ihop 1-2 min.
5. Blanda ner kokt pasta och 1/2 ask persilja i såsen. Servera direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins