Instagram
fredag 31 oktober 2014

Halloween goes bananas

Idag firade vi Halloween på jobbet och det var verkligen jättekul. Jag lyckades dock glömma bort att ta en bild på mig själv som utklädd, men det var inte så värst avancerat. Jag var en tjuv, med randig tröja, svart ögonbindel och handskar. När man jobbar med små barn är det rätt bra att ha utklädnad som är lätt att ta av, för att bekräfta och visa att jo, det är ju Iris där bakom masken. 
Men anyway. Det jag ville visa var mina bananer! Tyckte de blev jättesöta och det kan vara ett roligt tips för att göra fruktstunden lite läskigare, eller bara roligare. 
 Mina blev rätt basic, eftersom jag behövde smycka rätt många på kort tid. Men med lite mer tid hade uttrycken kunnat bli hur roliga som helst. Speciellt såhär i grupp :)
Så har jag skurit ut min första pumpa ever! Jättepepp på det alltså. Så pass att jag köpte en ny på vägen hem. Den ska jag nog fixa till i helgen, men inte en så läskig variant, hellre en fin som kan vara lite fast halloween var över (hur länge varar de egentligen?)

Nu ska jag ta och skala lite räkor. Att käka räker (jag brukar uttala detta på grov stockholmska, låter roligast då), dricka vitt och se en film känns som en lagom fredag för mig. 
Imorgon firas det ännu mer Halloween, den utstyrseln kommer ni definitivt få se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins