Instagram
måndag 30 juli 2018

En vemodig veckostart

Måndag igen, och denna möter jag med lite vemod faktiskt. Det är dags att förbereda mig mentalt på att detta är min sista semestervecka, och att denna fantastiskt varma och rätt långa semester lider mot sitt slut. 
Antar att jag måste försöka göra veckan så semestrig som möjligt så det känns som jag fått ut så mycket som möjligt av den lediga tiden. Jag brukar känna att det är rätt okej att återgå till jobbet efter ledigheten men denna gången måste jag erkänna att det tar emot en hel del. Kanske är det att jag denna sommaren haft en bebis att förgylla vardagen, och att kombinera det med det fina vädret gör ju sitt. Framför allt känner jag nog att jag hade lite för mycket planer och förväntningar inför dessa veckor, och vi har inte gjort så mycket alls egentligen mer än att hänga hemma och fixa i stugan och ta hand om varandra. Det är ju inte fy skam det, inte alls, men just nu i min hjärna hade jag lätt kunnat vara ledig i tre veckor till. 
Äh, jag får rycka upp mig antar jag. 
Göra det bästa av den sista semesterveckan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins