Instagram
torsdag 22 september 2016

Fokus på det viktigaste

Jag har lite tid nu på morgonen att faktiskt få något gjort, men istället så blir det lätt så i mitt fall att när jag har många saker jag vill göra så surfar jag istället och ingenting alls blir egentligen gjort. Min hjärna fungerar så, och jag vet att det bästa sättet att råda bot på detta i mitt fall är att skriva en lista och bara sätta fart, men sen är det ju just i detta fallet väldigt bekvämt att ligga under täcket, med värme igång från vår låtsaskamin (stugan är rätt kall på morgonen, så vi har ett element som ser ut som en kamin med fejkeld och allt), samt kaffe. Sen har jag ju pinterest på datorn och det har en förmåga att få mig att känna som att jag faktiskt gör någon nytta utan att göra något alls egentligen. Det känns som "research" att inspireras av höstoutfits och snygga sovrum. Det är ju faktiskt sånt som jag snart ska fokusera på. Så sånt som att skriva blogginlägg, göra frukost, städa undan, vika tvätt.. känns lite mindre viktigt. 
Men nä, nu efter min andra kopp kaffe så skriker kroppen efter någonting att äta, så det får nog vara nummer ett på agendan. 
Få i mig mat. Sen kanske jag kan fokusera på något vettigare än "research". 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins