Instagram
fredag 19 augusti 2016

En segerfredag

Här har ni verkligen en ögonblicksbild. 
Detta är ögonblicket när jag kommit hem från min tidiga dag på jobbet idag. Solen skiner och jag sitter i skuggan med ett glas kallt rosé och njuter för fulla muggar. 
Dels av solen och vinet såklart. 
Men mest av lättnaden. 
Idag är en sån där dag som jag kommer minnas, en dag jag tog ett beslut och stod upp för mig själv. Jag får vara lite kryptisk än så länge, kanske i ett tag till, men jag tror de flesta av er kan relatera ändå. 
När man länge går och har en känsla som gror lite obemärkt och till slut är det helt enkelt dags att ta tjuren vid hornen och adressera den. 
Vad vill känslan? Vad säger magen? Vad viskas i hjärtat? Vilken logik spritter i hjärnan?
Jag lyssnade, jag agerade, och jag känner att det var jag som segrade.
Så skiner solen och jag dricker rosévin i skuggan. 

Hej Fredag. 
Välkommen åter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins