Instagram
lördag 23 april 2016

När man snapchattar en bebis

Alltså, jag dör. Ser ni?
Detta är Sixten, som jag visat på bild vid något tidigare tillfälle också. Det är ju Malins nyaste 
systerson, och idag fick vi äran att hänga med honom i ett par timmar. Det var ganska mycket mys, och en hel del humor. Som att testa Snapchat på hans lilla ansikte, alla olika filter var superroliga. Så alla ni med små barn borde skaffa Snapchat av bara den anledningen kan jag tycka (och så kan ni ju lägga till mig som heter Alladagarskaos där med!). 
Sen blev det en promenad. Den började med honom i vagn, men den unge herren var inte lycklig över att ligga där, så då kom vi på idén att testa babybjörnen. 
och då uppstod ännu en sån där situation där man egentligen borde haft ett litet kamerateam med sig.. 
Jag och Malin försöker få på mig en Babybjörn enligt de ytterst pedagogiska (?!) bilderna på insidan av dem, medan Sixten ligger och skriker så högt han förmår i vagnen. 
Det var liksom remmar och armar lite överallt i ett tag.. 
Men vi fick rätt på det till slut, och ja det där med att hänga nära var mycket bättre för där somnade han rätt snabbt, och jag fick lite extra träningsvikt vid promenaden. 

När vi gått ett tag mötte vi upp Sixtens föräldrar och fick fortsätta hemåt utan bebis. 
Väl hemma var det chill på schemat.. Lite Vanderpump Rules, skitsnack och så lagade vi lite mat. 
Egentligen ganska mycket mat men det gick riktigt fort. 
Sallad med valnötter, chevréost (ringlad honung på!) majskolv (med smör och salt!), laxfilé. 
Lite sådär en röra av allt som fanns i kylen. 
och som man dör lite så gott det är.
Massor av mat alltså. Här var jag så sugen på att hugga in att jag liksom inte riktigt brydde mig så mycket om estetiken i bilden, utan bara ta en bild snabbt så jag kan börja äta! 

Men ja. Det var min lördag. 
Förutom att vi höll på med lite hemlisar på förmiddagen, som jag väldigt gärna vill prata om men inte vågar riktigt ännu. Men snart snart snart bör allt vara redo. 
Då bör tankarna samla sig (det är ett inferno där inne just nu..) och orden börja komma tillbaka mer lättsamt tänker jag mig. 

Men nu blir det film, popcorn och lördagsmys för hela slanten. 
Hoppas ni får en underbar kväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins