Instagram
torsdag 21 april 2016

lite pladder om att orka mer

Torsdagen är min längsta arbetsdag, och brukar kännas lite seg framåt eftermiddagen och kvällen. Men jag kom på det nu att den senaste tiden varit så mycket lättare, och det handlar nog bara om ljuset. 
Känslan av att det är ljust när jag vaknar och ljust när jag slutar arbeta, det finns liksom tid och ork att göra saker efter jobbet.
Igår hade jag lite planen att promenera i parken framåt kvällen till exempel. Fast det byttes faktiskt ut mot att ligga i soffan och nästan somna efter att ha varit vaken halva natten. 
Efter mitt träningspass i tisdags drack jag ju en kaffeproteindrink. Det var ingen bra idé tydligen.. 
Drinken är supergod, men kaffe dricker jag aldrig på kvällen så min hjärna arbetade på högvarv (och jag kom faktiskt på en del bra idéer). 

Men i natt gjorde jag inte samma misstag utan kunde sova gott hela natten. Vilket leder till att denna kväll avslutas med en Tacokväll med Malin och barnen. 
Och förmodligen är det fortfarande ljust när jag cyklar hem framåt kvällen. 
Det är så himla skönt just nu.
Detta ljus. Denna ork! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins