Instagram
tisdag 23 februari 2016

Solen strålar på mina dammtussar

Det går inte att missa nu, ljuset! Det underbara och efterlängtade ljuset är på ingång och jag klagar inte det minsta på att varenda dammkorn blir ytterst synligt när solen lyser in genom fönstret. Numera lyckas solen dessutom lysa in då jag fick tummarna loss och tvättade fönster förra veckan.. det var minst sagt nödvändigt. 
Ett snabbt tips som jag kommit på är att använda en sån där klädrulle för att dra av damm från lampskärmar och soffan. Fungerar rätt snabbt och lätt att bara rolla lite, och de där rullarna är ju rätt billiga ändå. Annars tycker jag resultatet blir bäst med ett speciellt munstycke på dammsugaren, men när man inte orkar dra fram hela den (njae okej den kanske inte är superstor, jättelångt bort eller svår att plocka fram, men ändå..) så är det rätt smidigt med en rulle helt enkelt. 
 Efter rullandet känns det lite mer välkommet för solen att lysa in genom det nyputsade fönstret. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins