Instagram
måndag 1 februari 2016

Nä jag ska gå och lägga mig tidigt har jag ju sagt!

Jag stör mig så mycket på mig själv ibland. I morse var en av de gångerna. Varför går jag inte och lägger mig tidigare? Varför snoozar jag fjorton gånger innan jag drar mig upp från sängen utan att ha tid med annat än att bara ramla vidare till jobbet?
Det kan ha något med dålig karaktär att göra, men jag vill nog mest av allt poängtera svårbytta vanor. 
Så nu när februari börjat så tar jag tag i mitt liv ännu en gång. 
Så ikväll ringer mitt larm klockan 21 och påminner mig om att gå och lägga mig i sängen. Det är inte så att jag absolut måste somna direkt, men jag ska göra mig klar för att somna, ställa undan mobilen en bra bit ifrån sängen så att jag inte snoozar och så ska jag läsa. 
 En stund utan skärm tror jag är precis det som behövs. Jag brukade läsa jättemycket förr men det har helt försvunnit på senare år och bytts ut mot att kolla alla dessa flöden på allehanda sociala medier som egentligen inte är så viktiga just då. 
Istället ska jag ta fram en av mina julklappar. Ett prickigt litet fodral som innehåller en pocketbok. Väldigt gulligt sätt att skydda sin bok kan jag tycka.
och i fodralet hittar vi min första lektyr på länge, Mons Kallentofts Jordstorm. Jag har inte så stor koll men det handlar om mord och sånt, kan återkomma med vad jag tyckte :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins