Instagram
onsdag 28 februari 2018

Nä vi stannar nog inne idag

Och så kom vintern även till Malmö. Jag undrade lite när den skulle komma, med tanke på att det norrut varit kaos i ett tag och igår blev även de söder om oss insnöade medan vi inte såg något glimt av snöoväder.. Men ja, vid midnatt hade det satt igång och sedan dess har det inte slutat. 
Så jag känner att vi stannar inomhus idag. 
Kollar på Babblarna medan jag redigerar lite. 
Jag är rätt nöjd med att jag är fullt utrustad för en dag eller två (eller tre?) inomhus. Igår lagade jag mat som räcker i flera dagar (sötpotatis, kycklingfilé och ugnsgrönsaker) och igår kväll gjorde jag en beställning på Mat.se i sista minuten så de dyker upp med en matleverans någon gång idag så även Alvar har mat så det räcker. 
Så planen idag är att ligga här i sängen tills det är dags för Alvar att sova mer, sen kan jag göra mig i ordning (alltså tvätta bort gårdagens smink och byta linnet som har lite barnkräk på sig...), äta och kanske fortsätta röjandet här hemma när jag är igång med det. Även redigera filmen om del 2 av minimaliserandet jag håller på med. 
Så får vi se hur länge vi stannar inne och myser. 
Vi har absolut ingenting emot detta faktiskt. 
Ingenting alls. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins