Instagram
torsdag 30 juni 2016

Nedräkning till grannfriheten

Vem börjar borra innan klockan åtta på morgonen? Jo, det gör visst vår granne. För min del är det okej då jag varit vaken i ett tag, men vi börjar sent idag och Skejtaren sover.. fast kanske inte längre.. 
Vi har två arbetsdagar kvar, sen slipper vi höra grannarna. Eller ja, vi har ju grannar i stugan också, men de låter inte så värst mycket, speciellt inte om man är inomhus. Dessutom finns det vettiga regler att följa, som att ingen får klippa gräset på söndagar eller efter en viss tid på vardagskvällar. 
Så där kan man hänga bland tystnad och fågelkvitter, läsa lättsam pocketbok och äta ängssyra på en solbädd i skuggan. 
Det är en av mina bästa sysselsättningar. 
Så två dagar kvar. Imorgon kväll kommer jag sitta här igen. 
Kanske får jag ta lite bubbel till den där ängssyran. 
Känns rimligt när man är semesterfirare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins