Instagram
tisdag 21 juni 2016

När man gör som målaren inte skulle gjort

Jag har ju hållt på att måla hallen i ett par dagar nu. Igår blev andra strykningen på halva hallen klar, och tanken är att jag ska bli helt klar på onsdag och att allt det jättegröna ska ha blivit vitt och behagligt istället. 
Men mitt sätt att blanda färg är nog inte helt fackmannamässigt gjort, men det struntar jag i. 
Vi hade lite slattar här och var, det var ju många burkar med lite vit färg, något var till väggar och något till tak. Helt enkelt har jag blandat ihop tre olika sorters färg så vi fyllde en burk. Sen får man bara blanda ordentligt. 
Resultatet är alltså en vit färg vars glans är helt okänd, den blir dammtorr någon gång efter ett tag och övermålningsbar bör den ju vara dagen därpå. Alla specifikationer är liksom lite oklara, men den är vit och fungerar hur bra som helst. 
och eftersom det både är takfärg och väggfärg i burken så har jag ju målat både taket och väggarna med samma färg. 
Sjukt ekonomiskt om ni frågar mig. 
Fungerar absolut hur bra som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins