Instagram
tisdag 9 juli 2019

Smulpaj som tröst för regniga sommardagar

Min första semestervecka regnade i stort sett bort. Vi har absolut haft trevligt, och haft saker att göra, men efter några dagar av regn så börjar man tröttna lite och tänka att vi måste ha en plan på vad man kan göra när vädret suger och man ändå vill känna att man har semester. 

För min del handlar det då om att laga mat. 
Så vi drog till Willys och storhandlade, fyllde kyl, frys och skafferi med sånt som kan sysselsätta en foodie. 

Det första som hände var en smulpaj med rabarber och röda vinbär från svärföräldrarnas trädgård. 


Den slank ned, utan problem :) 

Jag använde detta recept, men ändrade lite smått då jag inte hade kanel och inte heller en våg så jag vet inte hur mycket frukt och bär jag hade utan höftade helt enkelt. 
och så vaniljsås till såklart. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins