Instagram
tisdag 16 juli 2019

En helg på Ronneby Brunn

Vi har varit iväg på en liten minisemester i helgen med Skejtarens familj. Svärföräldrarna bjöd på en weekend på Ronneby Brunn, ett hotell med spa och stora bassänger. Ett ypperligt tillfälle för Alvar att hänga lite med kusinerna. 


 Vårt rum var avlångt och uppdelat i en sovdel och en lounge del, vilket passade oss så himla bra eftersom de två delarna avgränsades med en riktigt bra mörkläggningsgardin, så när Alvar hade lagt sig på kvällen så kunde vi ändå vara uppe, kolla på tv och ha lampan tänd istället för att sitta i mörkret och somna innan 21... På bilden nedan ser ni var vi kunde hänga på kvällen alltså, hur bra som helst. 


Hotellets maskot heter Trolly och blev snabbt Alvars bästa vän. Han kunde se trollet på håll och bara släppa allt. Kastade iväg napp och snutte och rusade mot Trolly för att få kramas. Väldigt skönt att han inte var rädd alls, det bådar gott inför julen och tomtetider tänker jag.. 



Att få hålla hand med största kusinen 💜 


De var väldigt söta ihop alla dessa små. 


På söndagar är det visst loppis i Brunnsparken precis intill, med jättemycket att se på. Sen är själva parken också väldigt vacker och väl värd en liten promenad. 


Så sprang vi på Trolly igen.  


och igen..  


 och avnjöt hotellfrukost. Pannkakor med sylt eller nutella var nog det bästa Alvar visste. 


Det blev mest bilder på Alvar här märkte jag. Jag försöker bättra mig så att jag själv också är med på bild ibland, det är inte helt lätt alla gånger. 
Men Alvar är ju rätt bildskön ändå :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins