Instagram
fredag 24 maj 2019

När inget blir gjort men ändå allt

Igår var det väldigt skönt väder när jag slutade jobbet och cyklade för att hämta Alvar, så på vägen hem vände jag plötsligt och styrde kosan mot stugan istället. Inte för att jag visste vad vi skulle göra där.. men bara för att. 
och det var just det som var grejen. Vi fick inget vettigt gjort, men det var ändå så väldigt väl spenderad tid. 
Vi umgicks. Helt enkelt. 


I andra fall hade jag nog haft lite dåligt samvete om jag varit där och inte dragit upp ogräs, vattnat eller pysslat med något. Eller startat en tvätt hemma och påbörjat matlagning vilket nog är vad jag gjort om vi cyklat hem till lägenheten direkt. 


 Istället lekte vi, pratade massor (han snackar så mycket just nu!) och så kom skejtaren lite senare med hämtmat. 


 Det är skönt att veta att man har mer av denna tiden framför sig. Soliga dagar i stugan. och skönt att veta att jag helt utan dåligt samvete kan prioritera att bara umgås. Resten ordnar sig så småningom, tvätt och mat och sånt. Ogräset ligger kvar någon dag till och det stör mig inte det minsta. 
Han är ju huvudsaken, alla dagar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins