Instagram
fredag 13 december 2013

Luciamorgnar lämnar bommul i själen

 Ännu en Lucia är här, och jag var på jobbet jättetidigt för att förbereda en mysig Luciafrukost med barn och föräldrar, pepparkaksgubbar, sankta lucia och hej tomtegubbar. En väldans härlig start på dagen måste jag säga, jag är alltid så skönt mjuk i själen efter en riktig Luciamorgon.

Nu lyssnar jag på min jullista på spotify och förbereder mig på att baka de godaste och tjusigaste saffransbullarna ever. Julstjärnorna har hängts upp i fönstret (eller ja de har hängt där ett tag, men utan att det fanns en glödlampa i dem då jag köpte fel...), julpyntet börjar plockas fram och de fina vita julblommorna köptes av systersonens fotbollslag och förgyller mitt sovrums fönsterkarm.
 Den kopparfärgade stjärnan köpte jag redan förra året, då min kopparfetish startade, det känns som en förälskelse som aldrig kommer dö ut. Detta vackra gyllene material (eller färgad papp i detta fallet) är ju magiskt vackert.
 Men som sagt, 
nu ska jag som inte gillar sötsaker, inte tycker om att baka och inte äger en sån där bakmaskin baka saffransbullar. 
Tjoho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins