Instagram
torsdag 26 september 2013

Ljuva höstsol

Visst blev det annorlunda helt plötsligt. En morgon när jag gick till jobbet var det plötsligt bitande kyla, och sen blev den dagen en av många så vackra höstsoliga dagar som jag längtat efter utan min egen vetskap.
Idag är jag hemma, igen, med den där korsryggen som då och då får för sig att spänna sig och klämma åt mina nerver så att jag går lite halt och helst inte ska sitta. Det mest spännande som hände idag var nog promenaden bort till Malmborgs för att panta burkar och köpa ramlösa. Eller jo, jag fick grundat några lister också mellan vad som kändes som tio avsnitt Fringe.

Ni kanske märker att jag är en person som gärna snöar in sig på saker.. Nuförtiden är det oftast tv-serier, tidigare var det datorspel, jag kunde ägna dagar och nätter åt att spela strategispel tills jag till slut tröttnade och återgick till den sociala verkligheten, precis som att jag gärna sätter favoritlåten på repeat tills jag nästan kräks på den. Man kan ju säga att netflix göder denna besatthetspersonlighet, först var det ju Orange is the new black, nu Fringe (som arkiv X ungefär) och sen.. vem vet, har ni rekommendationer? 
 Eller så kanske jag borde återvända till verkligheten bortom smart-tvn ett tag.. Anyway

Nu väntar i alla fall hemmagjord pizza av den bästa sorten (tillagad av någon annan dvs), vin och allmänt mys i soffan denna ljuva höstkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins