Instagram
onsdag 16 juli 2014

När lilla My provar supa

Jag vet, överskriften kanske är lite märklig, men den stämmer faktiskt. För på bilderna nedan kan ni se mig när jag provar på Stand up paddle board (förskortas Sup) med en bulle på huvudet så jag liknar lilla My. Detta provade jag alltså igår. Till Skejtarens förtjusning var det första gången jag stått på någon slags surfbräda, och nu har han fått mersmak och ska visa mig allt han kan.. alltså blir det nog Kitesurf snart också misstänker jag.. Blir spännande ju.

Detta var i alla fall något för mig. Det handlar mycket om balans och det går lugnt till (speciellt om vattnet är lugnt) vilket passar mig perfekt. Jag är ju inte den som söker fart och adrenalinkickar precis, jag söker snarare lugn och harmoni vilket är precis vad man kan få i denna sporten. När man kommer ut en bit på vattnet så är det ju tystnaden, vågskvalpet och den egna koncentrationen som tar över allt. 
och jag är lite imponerad över mig själv då jag inte ramlade i vattnet en enda gång! Att stå på den där brädan var ungefär som att stå på en upp och nedvänd bosubräda, vilket jag gjort rätt mycket när jag gymmade innan. 
Jag har en liten video också. Nedan kan ni få se mig in action på vattnet! (är så nöjd med att ha investerat i en vattentålig kamera!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins