Instagram
torsdag 31 juli 2014

En dag när solen fick paus

 Det var väldigt regnigt i Malmö igår. Faktiskt ganska uppfriskande efter den tropiska värmen vi har haft, kan tänka mig att växtriket drog en suck av lättnad när det kom. Jag tyckte det var helfestligt att jag kunde dra på mig ett par byxor utan att svettas i knävecken, ett par tunna byxor i typ pyjamaskänsla visserligen, men byxor trots allt. 

Vi spenderade dagen på Burlöv center, en bra aktivitet en regnig dag, att strosa lite i affärer och kolla det sista på rean. Jag köpte bland annat lite festligt som kan komma att passa på en framtida födelsedagsfest som jag har lite i åtanke.. min tjugonionde dag börjar ju faktiskt närma sig med stormsteg. Men mer om det en annan gång. 
Efter shoppingen bestämde vi oss för att ge oss ut på stan en sväng. Kändes lite som 'date night' när vi klädde upp oss lite (även skejtaren tyckte det var lite festligt att ha på sig långbyxor för en gångs skull) och promenerade bort till Paddy's där vi bokat bord. 

Det är ett bra ställe det där Paddy's. Dels är det inte allt för dyrt och man kan räkna med att maten alltid är god. De har också ungefär alla sorters öl man kan tänka sig om man är sugen på det. 
 Visst ser det lite mumsigt ut? riktigt trevligt faktiskt. Jag frossade i tonfisk med teryakisås medan Skejtaren mumsade på lamm och potatisgratäng. Sedan följde ett litet matkoma. 
Sommarens mest använda klänning, med ett reafyndat bälte - HM
Väska i Mary poppins stuk, den rymmer allt! - Accent
 Bra då att kunna promenera hemåt. Molnen hade skingrat sig för en tid sedan och sommarvärmen gjorde sig påmind än en gång med en varm sommarkväll. 

Och just nu strålar solen igen precis som att den aldrig försvunnit. Den bara pausade lite igår. 
Så i dagens solsken försvinner jag på nya äventyr. 
Denna gång med karuseller. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins