Instagram
söndag 28 juni 2020

Planerar balkongen från balkongen


En ögonblicksbild som gör mig rätt nöjd i sinnet. 
Alvar sover, och jag sätter mig ute i skuggan på balkongen, dels för att få igång bloggen lite och dels för att planera hur jag vill ändra om på balkongen, för så som det ser ut nu duger inte alls. 


Nu när det varit så varmt i några dagar har jag verkligen velat sitta, eller gärna halvligga här ute och svalka mig lite i blåsten, men det är inte alls bekvämt med det nuvarande möblemanget. Dessutom har den sett ut ungefär såhär sedan lägenheten köptes, i och med att vi hade stugan innan så har balkongen inte riktigt prioriterats. 
Men nu blir det ändring på det tänker jag. 
Den är liten, mycket liten. Men jag vill få till lite loungemöjligheter, lite mer mysbelysning och ändå ha plats till mina enorma krukor där jag har en magnoliabuske samt lite kryddor. 
Vi får se hur jag lyckas. Jag är i planeringsstadiet ännu som sagt, men denna sortens utmaning är ju bland det bästa jag vet. 
Så to be continued, 
förmodligen när jag har semester och faktiskt tid att ta tag i saker. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins