Instagram
tisdag 22 oktober 2019

Sista selfien i stugan

Ja det händer en del i det där livet just nu. Ibland är det som att just LIVET händer en, och i nuläget har livet kört över mig med en ångvält de senaste veckorna. För att vara rakt på sak så ska Skejtaren och jag separera. 
Mitt liv rör sig just nu kring att få det praktiska att fungera (flytt, stugförsäljning, bodelning) samtidigt som jag ska lyckas hålla ihop för att kunna vara förälder och utföra mitt jobb. 
Vi är inte ovänner. 
Vi hanterar det hela så bra det går under omständigheterna, och det är verkligen något som i nuläget känns helt oundvikligt. 
Men det är ju ändå så ytterst tungt. 
Det slog mig lite extra hårt idag, när vi var i stugan och städade inför försäljning.


Hur ofta jag stått här och tagit en selfie. 
En så fånig sak egentligen, men ändå så minnesvärt då det dokumenterar en hel era i en stuga jag älskat. Det är en process att bearbeta detta. Det kommer bli bra, det vet jag. Men känslorna finns där och jag vet att jag måste känna dem för att jag ska kunna komma förbi sorgen. 



 Så då vet ni vad som rör sig i mitt liv för tillfället. Det är lite rörigt helt enkelt. 
Men jag vidhåller att det kommer bli bra. 
Vi ska bara landa i det nya livet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins