Instagram
fredag 2 december 2016

Julbord och glam mitt i veckan

Då ska man försöka sammanfatta ett julbord som hette duga, mitt i veckan på en onsdag när alla var uppklädda till tänderna. 
Jag har en del bilder som får språka mest. 
 Emma är värdinnan med kameran i högsta hugg. Glammig som tusan dessutom med Jessica Rabbit fodral, päls och fjädrar och allt. 
 Fina Helle var med. Vid ett tillfälle pratade vi vid bordet om tacksamhet, och jag, Lena, Mathilda och Helle var ganska överens med varandra att vi var väldigt tacksamma för att vi har hittat det ultimata sättet att umgås. 
Vi ses, dricker bubbel, vaxar oss och spelar pokemon. Det är lättsamt, trevligt och vi har liksom hittat varandra lite just i denna genren. 
När Emma tog fram denna så blev det klart och tydligt att det är bloggare vid bordet, kameror fanns överallt och ljuset i den där kunde blända vem som helst, men fasen vilket trevligt ljus det blev på bilderna.. en sån vill jag ha :)
Julbordet på Savoy var fantastiskt bra. Jag kan nästan säga att det bästa är att man slipper buffé, men det allra bästa var ju själva maten, jag är ju väldigt pepp på sill och lax så det var nog det bästa jag fick i mig. 
Sen att ingen av mina bordsgrannar gillade sill gjorde ju bara att jag fick ännu mer :) 
Här har ni hela långbordet. Vissa nya ansikten (som min bordsgranne Emilia som tillät mig att klappa på hennes sammetsklänning), vissa välbekanta. Alla fastnade tyvärr inte på bild, men betydligt fler bilder kan ni se om ni hälsar på hos de andra bloggerskorna (kika längst ned så är där länkar).
Emma, Mathilda och Nelly står och samtalar med bordsgrannarna, oklart om vad men tydligen så ville de visa upp någon tatuering.. (grannarna då, inte tjejerna). 
Okej sen kom väl den bästa delen av matbordet näst sist. osten. 
Alltid mitt heligaste och bästa. 
I slutet blev det ris a la malta. Och jag tog någon liten tugga och åt upp mandeln men det var inte så att hela slank ner. Det gick inte alls. Jag var så mätt att jag knappt kunde stå. 

Min kväll avslutades i ganska lagom tid för en onsdag, med tanke på en tidig arbetsdag dagen efter och en förkylning i kroppen som jag hade hoppats kunde låta bli att bryta ut. 
Men en fantastisk kväll blev det, och vill ni se fler bilder (på detta eller annat inspirerande) så kan ni kika hos Sriwanna, Angela, Emma,  Frida, Under mina Vingar (oh jag har säkert missat någon.. hojta till isf!) Och vill ni äta julbord så kika in på Savoy Grill, för det är det värt (och ta det på en onsdag, för då är det champagneonsdag, och det gillar väl alla?). 

Stort tack till Emma som var kvällens värdinna, en riktigt bra kväll detta. 
Det var årets första julbord. 
SparaSparaSparaSpara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins