Instagram
fredag 29 maj 2015

En överraskning på höga höjder

Denna veckan har jag haft lite fuffens för mig. Skejtaren fyller ju år idag, 40 år till och med, så det kändes som att jag ville överraska honom lite och fira lite extra fastän vi bor i ett flyttkaos och har väldigt mycket att tänka på just nu. 

Så jag hade köpt champagne (samma rosa bubbel som sist, har fastnat lite för det) och jordgubbar så vi kunde skåla lite efter jobbet. Så sa jag till honom att vi skulle iväg en timme senare, men vart vi skulle fick han inte veta :)

Efter en promenad genom staden, när vi kom runt en hörna och såg nya Clarion Live, först då luskade han ut att vi skulle upp till högsta våningen till restaurangen Kitchen and Table. 
Och utsikten var inte fy skam. 
och maten var inte helt fel den heller, eller vinet för den delen. Vi hade det rätt bra denna kvällen. 
 Min förrätt var en Lobster vs Chicken salad. Alltså både hummer och kyckling, små vackra bitar blomkål och det var så perfekt samspelt i smakerna att jag blev lite knäpp. 
 Skejtaren tog en falafel till förrätt, en lite fancy sådan med vattenmelon och fetaost och någon brun sås som han inte visste vad det var men som var 'festligt god' som han själv uttryckte det. 
 Skejtaren fortsatte sedan och tog en köttbit som var bland det godaste han ätit någonsin, den smälte i munnen. 
 Jag valde torsk med mandel på och i de där kålen hade de en massa gott, lite chili bland annat så det blev lite spicy också. Fantastiskt trevlig mat alltså. Och ännu en gång små fina bitar blomkål.. så ska jag börja skära blomkål från och med nu. 
 Överlag så var kvällen mycket lyckad, sorlet var trevligt (och vi såg en kändis i baren!), utsikten magisk och sällskapet det bästa. 
 Så promenerade vi hemåt igen. Pratade om att sätta igång en film, men när vi väl kommit hem var det inte lönt.. vi somnade båda förmodligen inom en halvtimme.. Det är liksom lite mycket nu :)

Idag vaknade vi alltså till dagen D. 
Idag får vi nycklarna. 
Idag blir skejtaren 40. 
Det är idag allt händer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins