Instagram
torsdag 6 december 2018

Alvar pratar och adventsfixet är försenat

Jag var inte så peppad på att julpynta och fixa inför advent i söndags som jag hade tänkt mig egentligen med tanke på att jag blev sjuk. Så det fick vänta någon dag till, och det får komma lite i taget. Jag har nu i alla fall kommit ikapp med adventsljuset. 
Det blev en lite annorlunda variant än vad jag tänkte mig då min andra ljusstake i koppar visst gick sönder och gick inte att laga med hobbylim som var det enda jag hade nära till hands, så det fick bli denna från indiska istället. 
 Alvar satt med mig och hjälpte mig och när han tittade i lidlkatalogen (vilket han tycker är rätt kul) så satt han plötsligt och tittade på uppslaget som ni ser på bilden och sa "äääpplle" flera gånger, väldigt tydligt, och man blir ju så stolt att man spricker. Han har sagt lite ord innan, men inte riktigt såhär tydligt och spontant om ni förstår vad jag menar. I alla fall. Mammahjärtat och det där ni vet 😻
Just för hans skull tyckte jag att det var kul att ha med de små tomtarna, något som förhoppningsvis kan leda till fler konversationer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins