Instagram
fredag 23 november 2018

Lite shoppingtips i köphysterin

Mitt största tips inför just denna dag och denna helg där köphetsen är helt bananas är att inte falla i fällan och köpa för köpandets skull. Köp istället det som du ändå tänkt handla, och det är endast då som du faktiskt sparar pengar på det. 
Med det sagt så har jag lite tips på bra reaställen just nu. 
På Lager 157 kan man hitta riktigt bra basic grejer till snorlåga priser. Jag höll mig vaken till efter midnatt igår för att kunna handla just helt vanliga t-shirts för 23 kr stycket (så jäkla användbart). Deras bomberjacka köpte jag förra året och den användes mycket under våren och sommaren (den är tunn, men fin), även den kostar 23 kr. Alla svarta jeans kostar en hundring och för mig är det riktigt ekonomiskt med tanke på att jag har ett yrke som sliter rätt mycket på kläderna. 
Lager 157
Även deras herravdelning hade rätt bra utbud, om inte bättre än damsidan faktiskt. Vi köpte sammanlagt 10 plagg för ca 300 kr inklusive frakt.. och det känns rätt bra. 

Sen såg jag att Asos.com har 20% på allt hela helgen, även redan nedsatta grejer (med koden HELLO20) vilket kan vara riktigt bra. De har mycket fint och jag handlar där rätt ofta (eventuellt oftare än jag borde..) men det som är bra med den är deras nischade kategorier. Jag älskar att de har en hel kollektion för långa människor för de passar mig så jäkla bra! Men de har även petite, maternity (tall maternity var jag helsåld på när jag var gravid) och curve. Dessutom kan man hitta bröllopskläder, skidställ och alla möjliga glammiga klänningar som jag tänker att man kanske redan hade tänkt sig köpa och nu kan få lite extra billigt. 
Skidställ. Skor som jag vill ha. Bröllopsklänning. 

Något som enligt mig alltid blir bra julklappar är böcker. Det känns som att det inte bidrar till köphetsen på samma vis som alla prylar som vi egentligen inte behöver (alltså jag bidrar också till köphysteri, sticker inte under stol med det...). Att ge en bok är som att ge kunskap eller erfarenhet känner jag och det är aldrig fel. Så därför är det bra att till exempel bokus har 10% på alla böcker hela helgen med koden BLACKFRIDAY18. 
Böcker från Bokus.se
Lite humor att tipsa om en bok om att nöja sig med mindre saker i ett blogginlägg som tipsar om saker man kan köpa! 

 Själv ska jag nog köpa julklappar och se om jag hittar en Fitbit versa till nedsatt pris då jag sparat till en sådan i en längre tid. 

och hörni
Glad fredag på er :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins