Instagram
tisdag 12 juni 2018

Ett inte helt lyckat strandbesök

Är det någon mer än jag som räknar ned till semestern? Jag har åtta arbetsdagar kvar, och sen väntar sex veckors ledighet! Helt fantastiskt ska det bli, och det är lite knas att jag är så peppad på ledigheten när jag bara jobbat i lite mer än två månader, men det handlar väl om att jag inte riktigt var ledig innan dess heller. Som föräldraledig är man ju inte ledig. och jag studerade ju samtidigt, så nu ska jag liksom vara ledig på riktigt.
 Då kan vi hänga lite mer på stranden med denna herren. Vi var där i söndags, den klibbigaste dagen hittills.. och det var ju kanske bara lite halvt lyckad. 
Alvar somnade typ direkt när vi kom dit, vilket förvisso var rätt skönt, vi kunde ligga och ta det lugnt och sola en stund. 
Sen när han vaknade var han sådär pepp på det här med strandliv. 
Han avskydde sanden. Han ville inte bada. 
 Helst ville han hänga på filten och skratta lite åt fiskmåsarna som flög superlågt till min förskräckelse. Jag avskyr fiskmåsar.. 
 Så vi hängde mest på filten :) Men det var rätt skönt ändå. Det var inte lika klibbigt på stranden som i stan i alla fall. 

Men ja. 
Åtta arbetsdagar kvar. 
Så sjukt rimligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins