Instagram
fredag 15 juni 2018

Alvar ska börja förskolan!

Tänk att min bebis är tio månader gammal idag. Sedan denna bilden togs, när han var nio månader, har det dessutom hänt så himla mycket hos honom. Han härmar lite ord (mamma, pappa, Alvar, titta, tacktack), och så har han gått några omedvetna steg fastän han helst går med sin gåvagn då han inte riktigt litar på sin balans. 
Och det stora stora steget är här. 
Alvar har fått plats på förskola. 
Vilken stor förändring i detta lilla barnets liv alltså. Plötsligt känns min stora bebis så liten igen. Det kommer ju gå jättebra, det är jag säker på. Förskolan verkade jättefin, och även om jag vet att förskolor överlag har det rätt kämpigt för tillfället så känns det som att vi har hittat en som har rätt förutsättningar för att kunna göra det de gör bäst och ta hand om min skatt på det vis jag vill. Dessutom hade de ett jättebra kök med prisvinnande mat för barnen, vilket är något jag verkligen värdesätter. 
 Så nu ska vi snart ha semester tillsammans och njuta av tiden innan allvaret sätter igång för oss alla igen. 
Vilken grej alltså. 
Min stora lilla bebis. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins