Instagram
lördag 17 mars 2018

Snabbaste leveransen till en suckande morsa

 Här kommer en osponsrad kärleksförklaring till Jollyroom.se! I torsdags klickade jag hem en vara som dessutom var på halva priset, redan samma dag fick jag mail om att den var ivägskickad och dagen därpå fick jag ett sms om att mitt paket fanns att hämta i butiken på vår gata. 
Så jäkla snabb service att jag blir lycklig ända ned i tårna. 
Paketet var liiiite större än vad jag väntat mig, och ganska lätt så att det var nära att det blåste iväg när jag kom ut i stormvädret som härjade igår. Men det gick bra ändå och så snart vi var hemma så packade vi upp! 
Det var alltså ett nytt sängskydd till Alvar. Vi har tidigare haft Himmelsk från Ikea och även om jag oftast är väldigt positiv till deras sortiment så måste jag rekommendera er att inte köpa just detta tunna sängskydd. Det kan säkert fungera bra i början när bebisen är liten och inte tumlar runt i sängen, men Alvar är ju helt bananas innan och efter han sover och varje dag slog han huvudet i sängkanten, petade ut armar och ben mellan spjälorna och drog ned spjälsängsskyddet hur enkelt som helst. 
Det blev lite frustrerande till slut... 
Så istället fick han ett nytt (HÄR finns det). Ett tjockt, lite högre och fint mintfärgat som matchar bergen på väggen. 
 Isbjörnen från Ikea fungerar dock utmärkt (även den köptes som ett skydd för hans huvud då han ofta trycker upp huvudet mot kortsidan...)
Denna bilden togs ungefär två minuter efter att jag lagt honom... han är lite av ett wild child den. 

Även lådan (trots att den till en början kändes onödigt stor) var en hit och den har vi sparat! 
Den kan nog underhålla honom länge länge :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins