Instagram
onsdag 28 mars 2018

Den sista snön (om jag får bestämma)

Idag vaknar vi ännu en gång till vårsol, men resten av vädret hänger inte med för marken är full med snö och det börjar räcka med det nu. Även om jag inte är den som ser någon direkt nytta med att gnälla på vädret så känner jag ändå nu att det nog får vara sista snön nu. 
Jag har min sista vecka som föräldraledig, och jag vill börja jobba i vårväder. 
Kunna släppa ut barnen på gården och börja skala av dem kläder för att vi dragit på dem för mycket. Börja slippa overaller och vinterkängor, börja känna att sommaren är på väg. 
Så tänker jag. Och det är väl inte mer än rätt. 
På tisdag sätter stugsäsongen igång också. Det är ju inte så peppigt att hänga där när gräsmattan är full med snö.. 
Jag vill dricka kaffe i ett uterum som värmts upp av vårsolen och titta ut över en trädgård som börjar knoppa. 
Det tänker jag att april ska innebära. 
Så detta får vara den sista snön bestämmer jag nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins