Instagram
måndag 12 mars 2018

Att faktiskt använda receptskatten

Är det fler än jag som har hutlösa samlingar med recept som man plockat på sig i affärer och från tidningar som man sen aldrig tittar på? Jag har det.. men om jag ska laga något särskilt sen så googlar jag ju det eller kollar pinterest.. Så det hela är ju fruktansvärt onödigt egentligen.
Men så nu när jag idag satt och försökte tänka ut vad jag skulle laga för mat i veckan så kom jag på att jag kanske skulle ta och utnyttja receptskatten istället för att slänga den direkt. 
och då när jag väl testar recepten så kan jag skriva upp dem här istället och sen faktiskt slänga pappret. 
Det känns ju sjukt onödigt att bara ha dem liggandes.. och när inspirationen tryter dessutom så är det ju jättebra att gå igenom dem och få lite idéer. 
Så det gör jag ikväll medan jag tittar på den fantastiska historien med Berg och Meltzer (bästa duon alltså), letar igenom recept som samlat damm sen mitten av tjugohundratalet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins