Instagram
tisdag 6 februari 2018

Surt humör i solskenet

Vad gör man en dag när humöret suger och vardagen bara känns lite trött? Jo, idag tog jag kaffet med mig ut i solen och satte mig i parken, tänkte att lite D vitamin skulle lätta upp humöret lite.
och jovisst, det fungerade rätt bra. 
Men vissa dagar är bara så, och jag vet inte om det handlar om hormoner eller dagsform men jag vet egentligen hur man tar sig ur dem. Ett sätt som inte fungerar är att stanna på soffan och tycka synd om sig själv, utan istället gäller det att identifiera känslorna och vara lite proaktiv. 
 Så att gå ut och promenera en stund och att laga nyttig mat hjälper när jag ogillar min kropp, att planera matinköp och att ladda ned Shpock hjälper när jag känner att ekonomin tryter (det är ju inte helt ekonomiskt att va föräldraledig...) och att busa med en söt bebis hjälper mot det mesta andra. 
Så det är så jag har löst dagens dysterhet. 
Hur gör ni för att pigga upp er de dagar när humöret inte alls är på topp? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins