Instagram
måndag 19 februari 2018

Inte mina favoritsysslor

Det här med att vara föräldraledig har sina för och nackdelar, och idag känner jag lite av nackdelarna. När det blir lite för mycket städa, tvätta, byta blöja, mata, diska och sen börja om från början igen. Det är inte mina favoritsysslor alla gånger, faktiskt. 
Med upplevelsen att det alltid är stökigt oavsett hur mycket man plockar och städar. Det är nog rätt bra att ha dessa dagarna också, så minskar "söndagsångesten" som kanske dyker upp när det är dags att börja jobba igen. 
och för mig är det faktiskt ganska snart. I april återvänder jag till jobbet igen och Skejtaren tar resterande föräldraledighet med minimannen. 
Jag försöker nu träna Alvar lite på att sitta, eftersom jag väldigt gärna vill kunna mata honom i matstolen eller i bumbostolen uppe på bordet så att jag slipper sitta på golvet. Det är också en sak som drar ned humöret lite, min rygg. Det är helt knasigt då det känns som foglossning igen, så pass att jag ibland haltar fram här hemma. 
 Det finns nog en lösning på mitt gnäll. Jag måste nog gå till gymmet. Jag vågar inte göra så mycket med tanke på ryggen, men att bara komma ut och sätta mig på en träningscykel och svettas lite och lyssna på bra musik är nog precis den paus jag kan behöva. 
Men nu får jag nog ta och städa vardagsrummet för femtioelfte gången medan huliganen sover en stund (man vet inte om han sover i en halvtimme eller två timmar.. så det gäller att passa på!). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins