Instagram
måndag 13 november 2017

Skoldagsmorgon

Nu följer två dagar där jag går i skolan, vilket då händer varannan månad då jag läser en kurs på kvartsfart. Detta innebär att Skejtaren är pappaledig med Alvar och att jag är ledig från mammajobbet i alla fall i några timmar dessa dagarna (man blir ju aldrig helt ledig..) och framför allt på kvällar och nätter!
Inte för att det är svårt, jag har ju nämnt att Alvar i stort sett sover hela natten, men när jag har huvudansvaret på natten så vaknar jag vid minsta lilla ändå så det är skönt att kunna bara släppa allt och somna om. 
Det innebär också att jag tog en morgon så som jag brukade innan. Vakna i god tid (trots att jag ändå snoozat i en timme vilket inte kan ha varit så kul för Skejtaren..sorry älskling), dricka kaffe, blogga, kolla nyhetsmorgon och fixa till det sista inför skoldagen. I lugn och ro, utan att behöva underhålla en bebis under tiden (just nu sover han förvisso, men man vet ju aldrig). 

Så nu ska jag fundera ut vad jag ska ha på mig och försöka få i mig lite frukost! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins