Instagram
fredag 22 september 2017

Fredag med sömnfokus

Jag har hört att det är fredag idag! För min del flyter dagarna ihop lite, skillnaden på helgen är ju mest att Skejtaren också är hemma, och att vi hjälps åt lite mer med natten. Dock har Alvar kommit in i en rätt bra rutin där han bara vaknar två gånger per natt, vilket är fullt hanterbart för mig. 
Förhoppningen är ju att det ska övergå i att han sover hela natten sen när han är redo att skippa någon måltid då, förutsättningarna är ju bra så vi får jobba på det :) 
Idag ska jag försöka hitta lite balans i det här mammalivet. Även om nätterna varit bra på sistone så har dagarna varit desto svårare då den lille mannen sovit max en halvtimme i stöten och sen kräver all uppmärksamhet, vilket inte lämnar så mycket tid över åt mig att göra något annat alls. Dessutom blir herrn väldans kinkig framåt kvällen när han inte fått sova ordentligt.. 
Så en dag med sömnfokus kan vi väl kalla det. 
Sen får vi besök också, från Alvars amma och afi (mormor och morfar), som spenderat två veckor i spanien och inte träffat honom sedan innan han var inlagd för hudinfektionen. 
Så de är minst sagt angelägna att få mysa en stund :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins