Instagram
tisdag 26 september 2017

En apkompis på nappen

Ungefär sedan jag blev gravid och började följa en massa mammor i usa på youtube har jag funderat på att köpa en Wubbanub, en napp med ett gosedjur på som napphållare. Grejen är den att när jag tänkte beställa den häromdagen så kunde jag bara inte klicka på den sista knappen i kassan, och anledningen var att vi hamnade på mer än tvåhundra kronor för en enda napp (och frakt, men ändå..). Jag är för snål helt enkelt. Det känns ju löjligt dyrt, speciellt när jag inte vet om Alvar kommer gilla den varianten av napp.. 
Så jag gjorde en egen istället.
Med ett litet gosedjur som jag hittade på Biltema (finns i massa olika söta varianter) och ett nyckelband jag klippt sönder skapade jag helt enkelt en egen variant. 
Tänk så praktiskt när han tappar nappen på natten, och istället för att rota runt och inte hitta den igen så är det problemet löst. Förhoppningen är ju att han när han blivit lite större även ska kunna stoppa tillbaks den i munnen lättare med hjälp av nallen. 
Sen ser det ju väldigt snuttigt ut, vilket inte alls gör ont :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins