Instagram
tisdag 29 augusti 2017

Nu är det Alvar och jag

Idag är skejtaren på jobbet, och Alvar och jag har vår första dag som lediga tillsammans bara han och jag. 
Det går rätt bra. Men det är lite överväldigande vilken skillnad det är på mitt liv nu, och att mitt jobb är att ta hand om den här hjälplösa krabaten som piper som en liten späd gris när han vill något. 
 Redan efter en dag har jag googlat jättemycket om spädbarn, för jag är ju helt novis på detta. Man hade ju kunnat tro att jag skulle ha koll på läget med tanke på att jag jobbar med små barn och har gjort det i så många år, men jag är van vid barn som minst fyllt året, som kan visa vad de vill, ger respons och är företagsamma. Denna lilla spädis är en helt annan femma. 
Som tur är ska vi till BVC redan i morgon och då kan jag nog bombardera dem med mina frågor om hans stackars torra hy i ansiktet, kletiga ögon och snoriga näsa, ersättning, amning och magont med mera.. ja ni förstår läget. Jag har ett visst kontrollbehov som behöver stillas här känner jag. 

Men vi ska nog luska ut detta.
Hitta vår egen rutin, Alvar och jag. 

1 kommentar:

  1. Hej! Grattis till nytillskottet och er lilla familj! :)
    och bebisar. Jag har varit hemma och sjuk i veckan och har då tittat på Nyhetsmorgon, tv4, på morgonen. En av dagarna kom en barnsjuksköterska och svarade på frågor och tipsade om bra grejer för nyfödda. Kanske kan vara något att titta på om du inte redan har sett det? :) Önskar en fin dag!

    SvaraRadera

mitten

Senaste pins