Instagram
söndag 6 augusti 2017

Happy Pride!

Ett av mina mål för dagen var att på något vis se eller delta i Pride paraden som gick av stapeln vid lunchtid. Jag har gått den vid något annat tillfälle och det är verkligen en upplevelse, det är så mycket glädje och pepp i luften och bara atmosfären är gör det värt att vara närvarande. 
Men det är ju inte så att jag orkar gå hela vägen från stortorget till folkets park i mitt tillstånd.. jag orkar knappt gå en runda runt kvarteret.. så vi hittade en annan lösning. 
Efter att paraden avgått så tog vi oss till möllan istället, satte oss på restaurangen Maskot som har uteservering där man lätt kan överblicka bergsgatan där paraden skulle gå förbi. 
Dessutom har de riktigt bra hamburgare, med coleslaw och aioli och frasiga pommes som var riktigt göttiga. 
och rätt lagom till att vi hade ätit klart började det bli livat på gatan. 
Så då kunde vi gå och titta, samt gå med dem en liten liten bit. 
Jag såg ut såhär. 
Den blå klänningen som funkat hela graviditeten (och som jag kände mig jättegravid i när jag hade den i typ vecka 14..)
och glitterskor som jag använt alldeles för sällan, men just idag kändes det bra med lite bling, dagen till ära. 

Så har vi alltså spenderat Skejtarens sista semesterdag. Vi hade en liten tanke om att det ju vore praktiskt om Bebis hade valt att komma idag så han kunde ha sina föräldradagar i direkt anslutning till semestern, men Bebis var nog inte med på noterna.
Hen har det tydligen bra där inne i magen, oavsett hur redo vi andra är.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins